Jak zwiększyć pewność siebie od razu. Odpowiednia postawa i nastawienie.

Pewność siebie jest w dużej mierze puntem wyjścia do rozwoju pozostałych sfer naszego życia. To właśnie ta cecha lub jej brak odpowiada za nasze życiowe szczęście, samorealizację i samopoczucie; dlatego tematyka bloga w dużej mierze oscylować będzie wokół zagadnień z nią związanych. Zanim jednak przejdziemy do szerszego omawiania długotrwałego procesu budowania silnego poczucia własnej wartości zaczniemy od elementów, które możemy zmienić momentalnie. Oprócz zadbanego wyglądu (zachęcam do lektury dwóch poprzednich artykułów) wpływ ma na to także postawa i mowa naszego ciała. W myśl popularnej w USA zasadzie „fake it till you make it” przyjrzymy się dziś aspektowi „przygotowania się” do budowania naszej mentalnej siły dzięki szybkim i (mam nadzieję) trwałym zmianom codziennej postawy.

1. „Zajmuj” dużo przestrzeni.

Nie zrozum mnie źle 😉 Nie chodzi o to, żebyś momentalnie przytył lub rozkładał ręce, aby nikt nie mógł się do Ciebie zbliżyć. Przez „zajmowanie” przestrzeni rozumiemy tzw. pozę władzy, czyli swobodną, otwartą postawę ciała komunikującą otwartość w relacjach i brak strachu przed ewentualną konfrontacją. Co mam na myśli? Rozluźnione mięśnie, przede wszystkim klatki piersiowej, wypchniętej jednocześnie delikatnie oraz rąk, ułożonych równolegle do tułowia w przypadku pozycji stojącej. Ciężar ciała powinien być przeniesiony równomiernie na obie nogi, tak aby się nie bujać, a przewrócenie Cię było trudniejsze. W innym przypadku, kręgosłup jest skrzywiony, przez co wyglądamy słabiej i mniej śmiało. Przyjęcie takiej postawy komunikuje większą pewność siebie i pozwala nabrać komfortu podczas rozmowy. Dzięki temu to inni zaczną się zastanawiać czy wejść do naszej przestrzeni, a nie odwrotnie. Pamiętaj także aby nie splatać rąk, ze względu na konfrontacyjny charakter takiej postawy, co nie jest efektem jaki chcemy uzyskać.

Wypięta klatka piersiowa, wyprostowane plecy i dłonie równolegle do tułowia w pozycji stojącej komunikują opanowanie i pozwalają się rozluźnić.

2. Gestykuluj powolnie.

W komunikacji niewerbalnej gestykulacja jest niezwykle istotna, ważne jest jednak aby posługiwać się nią w opanowany sposób. Gdy z kimś rozmawiamy, nie chowaj rąk z tyłu, do kieszeni lub nie baw się nimi komunikując niepewność i zdenerwowanie. Zamiast tego podczas konwersacji delikatnie gestykuluj np. podczas opowiadania historii lub anegdoty (dlaczego umiejętność opowiadania historii jest tak ważna opowiem wkrótce); staraj się robić to jednak nieco wolniej niż zwykle. Sygnalizujesz wówczas większy luz i komfort w rozmowie, a ona sama bardziej integruje Cię z rozmówcą i pozwala mu lepiej ją zapamiętać. Nie można tu jednak przeholować – machanie rękami jak oszalały wzbudzi politowanie i sprawi, że wyjdziesz na wariata. Zwyczajnie bądź nieco wolniejszy, tak jakby każdy Twój ruch był przemyślany.

3. Utrzymuj kontakt wzrokowy.

Spokojnie to nie wyścigi, jak z kimś rozmawiasz nie licytuj się kto pierwszy opuści wzrok. Gdy mówisz, staraj się patrzeć prosto w oczy, po chwili możesz spojrzeć się w inny punkt (np. w okolice twarzy rozmówcy), by z powrotem utrzymywać kontakt wzrokowy. Wzmocni to siłę Twojego przekazu i będziesz odbierany jako pewniejszy siebie, a podczas spotkań towarzyskich np. z kobietą wzmocni to siłę Twojego flirtu i pozwoli zbudować lepszą chemię.

4. Odchylaj się gdy siedzisz.

Rozmawiamy na siedząco niemalże w każdej sytuacji: w pracy, na uczelni, na spotkaniu ze znajomymi czy z dziewczyną. Warto w takich sytuacjach skorzystać z oparcia i wygodnie rozsiąść się w danym miejscu. Brzmi banalnie, ale naprawdę komfort siedzenia potrafi znacząco przełożyć się na nasz chwilowy nastrój, a co za tym idzie to jak się prezentujemy. W momencie gdy siedzimy wygodnie oparci i rozmawiamy, starajmy się delikatnie odchylać od rozmówcy, a raczej nie nachylać – tak aby dawać przestrzeń drugiej osobie. Nogi podobnie jak podczas pozycji stojącej, oddzielnie, na wysokości bioder, ułożone conajmniej pod kątem prostym; podczas rozmowy towarzyskiej można założyć nogę na nogę. Taka postawa podświadomie komunikuje, że wyglądamy na opanowanych i nie stresujemy się przebiegiem czy efektem danej rozmowy.

Gdy siedzisz oprzyj się wygodnie i nieco się odchyl.

5. Zawsze bądź lekko uśmiechnięty.

Gdy oglądamy coś zabawnego w telewizji lub rozmawiamy z kimś na przyjemny temat, nasze usta stają się lekko zakrzywione oznajmiając gotowość do rychłego wybuchu śmiechu. Dobrym nawykiem aby wprawić się w pogodny nastrój jest noszenie podobnego, niewielkiego uśmiechu na codzień, w każdej sytuacji. Pozytywne usposobienie odbierane jest jako pewność siebie, a delikatne uśmiechanie się (a raczej zakrzywianie warg) ułatwi nam takie nastawienie.

Podczas rozmowy utrzymuj kontakt wzrokowy i stały, delikatny uśmiech.

Zacznij budowanie pewności siebie od tego na co masz wpływ i co możesz zmienić od razu. Mam nadzieję, że te kilka wskazówek pozwoli Ci momentalnie poczuć się silniej i bardziej komfortowo.


Powodzenia w budowaniu stylowej osobowości!

Antek Maśląka

„Bez względu na to ile popełnisz błędów, albo jak wolno idą postępy, i tak jesteś przed tymi, którzy nie próbują wcale”

„Trzeba się nauczyć ponosić porażki. Nie można stworzyć nic nowego, jeżeli nie potrafi się akceptować pomyłek.”

Jesteśmy tym, co w swoim życiu powtarzamy. Doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem.

Gotów na więcej? Pobierz darmowy e-book „15 wskazówek jak być bardziej atrakcyjnym dzięki poprawie stylu życia” i zapisz się na newsletter.

0 0 głosów
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Jeśli chciałbyś podzielić się swoją opinią, zostaw komentarz.x
()
x